Als stress of psychische belasting lang duurt dan raakt je draagkracht uitgeput je voelt je dan ‘opgebrand’.
Dan wordt het tijd voor serieuze aandacht voor jezelf.

Voel je je uitgeput. Ben je prikkelbaar. Pieker je. Is het moeilijk voor je om je te ontspannen. Heb je lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, spierspanning, maagpijn, nek- of rugklachten. Voel je je benauwd. Kom je intens moe thuis van je werk. Slaap je slecht, of word je moe wakker. Kun je je slecht concentreren. Heb je nergens meer zin in of vind je niks meer leuk.
Dan heb je klachten die passen bij, stress, overbelasting of burn-out.

Deze signalen vragen om aandacht. Aandacht voor je zelf. Vooral ook van jezelf.
Opnieuw in contact komen met je gevoel is een belangrijke stap naar herstel.

In de haptotherapeutische begeleiding bij stress, overbelasting en burn-out onderzoeken we wat voor jou stressvol is. Hoe je dat ervaart, hoe het in je lijf voelt en hoe je er mee omgaat.

Door beter te luisteren naar je eigen lichaam herken je je eigen stress-signalen. Hierdoor krijg je inzicht in de manier waarop je omgaat met belastende situaties. Je leert om te voelen wat je grenzen zijn, om je grenzen aan te geven en je ontdekt hoe je op een andere manier om kunt gaan met situaties die belastend kunnen zijn.

We besteden aandacht aan: Wat goed voelt en wat niet. Wat zijn je gedachten en wat leer je van je gevoel. Hoe ga je om met grenzen. Durf je ruimte in te nemen. Durf je nee te zeggen. Hoe reageer je als iemand een beroep op je doet, als iemand iets van je vraagt of iets van jou verwacht. Wat zijn jouw verlangens en behoeften.

Nieuws